Diensten

Als trainingsacteur ben ik ‘levend oefenmateriaal’. Er zijn veel relevante theorieën over gespreksvaardigheden. Door deze vaardigheden in de praktijk te oefenen, te toetsen of uit te proberen, wordt het effect zichtbaar van het gedrag. Er zijn verschillende manier om gebruik te maken van mijn diensten als trainingsacteur.

 

Daarnaast ben ik inzetbaar als onderwijsadviseur op de gebieden onderwijskwaliteit, kwaliteitszorg, inspectiekader, woordenschat, technisch en begrijpend lezen in het po, v(s)o en het s(b)o.

pexels-photo-5756759-5756759.jpg

Trainingsacteur in scholingen

Ik ben inzetbaar als trainingsacteur in groepen bij cursussen, trainingen en scholingen zowel in als buiten het onderwijs.

Trainingen worden effectiever als deelnemers niet alleen leren over gewenst gedrag, maar het effect van hun gedrag ook kunnen uitproberen in een oefensituatie. Als trainingsacteur ben ik geschoold om mij zowel aan te passen aan de gevraagde inhoud als aan het personage. Daarbij krijgt de deelnemer zowel in de oefensituatie (het spel) als daarna concrete feedback over het effect van diens gedrag. 

Ik ben inzetbaar in trainingen over verschillende modellen, zoals Beldin, Roos van Leary, Disc, feedback, omgaan met agressie, etc. 

pexels-photo-7579189-7579189.jpg

Trainingsacteur in assessments

Tijdens assessments kan een trainingsacteur van meerwaarde zijn om gevraagd gedrag te toetsen aan de eisen van de functie.

Voorafgaande aan het assessment verdiep ik mijzelf in de casus, het gevraagde gedrag van de deelnemer en het personage. Hierdoor kan ik de deelnemer een gedragsplatform aanbieden waarin de deelnemer diens vaardigheden kan laten zien. De assessor kan het gevraagde gedrag observeren en beoordelen. 

pexels-photo-4098368-4098368.jpg

Trainingsacteur individueel

Iedereen heeft wel eens een lastig gesprek. Zo’n gesprek oefenen kan van grote meerwaarde zijn en is helpend om jouw doel in het gesprek te kunnen behalen.

We bespreken samen wat je doel is tijdens het gesprek, welke vaardigheden je in kunt zetten en welke karaktereigenschappen je gesprekspartner heeft. Vervolgens oefenen we het gesprek en krijg je feedback over de manier waarop ik -als personage- jouw gespreksvaardigheden heb ervaren. 

Onderwijsadviseur

Sinds 2004 ben ik werkzaam in het onderwijs. Ik heb veel verschillende functies gehad: onderzoeker, trainer, coach, kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker passend onderwijs en gedragswetenschapper. Ik heb een boek geschreven over woordenschatonderwijs, een paper over begrijpend leesonderwijs en een bijdrage geleverd aan verschillende publicaties over kwaliteitszorg. Vanuit mijn ervaring en expertise ben ik als onderwijsadviseur inzetbaar in het po, vo en s(b)o. Ik heb expertise over de onderwerpen kwaliteitszorg, planmatig werken, burgerschaps- en taalbeleid, begrijpend lezen, woordenschat en technisch lezen.